9 maart 2007

Uitzendwerk door... en in Second Life

Een tweede bericht vandaag.

Ik neem aan dat jullie ook het NOS Journaal wel eens zien? Dan heb je gisteren ook gezien dat uitzendbureau Randstad inmiddels aan banenbemiddeling doet via Second Life. En ook voor banen ín Second Life.


Is er niks mis met je talenkennis en kun je zo'n digitaal poppetje besturen, dan is zo'n baantje misschien wel iets voor jou... ;-) En je staat er versteld van, want ze zoeken onder andere een...

  • juridische secretaresse (part-time);

  • ervaren barman;

  • medewerker fietsenwinkel;

  • kledingverkoopster.

Ook aan de secundaire arbeidsvoorwaarden is gedacht. Als kledingverkoopster kun je namelijk je eigen waar met korting aanschaffen... ;-)

Op de website http://www.virtuelebanen.nl/ vind je meer info en vacatures. Het verdient natuurlijk geen reet - meestal nog geen euro per uur - maar het laat wel een trend zien.

Nederlandse biebs
En op de blog van Edwin Mijnsbergen las ik nog in een berichtje over Second Life dat enkele Nederlandse bibliotheken inmiddels plannen hebben voor een tweede leven. In ieder geval Vlissingen, Haarlem en Oss.

Het wordt dus steeds serieuzer daar...

2 opmerkingen:

  1. > Alleen is de vraag dus: hoe leren we het potentiële publiek kennen. En belangrijker nog: hoe komen we te weten wat het potentiële publiek wil?
    > Heeft er iemand een idee of zelfs oplossing? Tips of suggesties dan? Kent er iemand best practices? Ik houd me van harte aanbevolen hoor!

    Eén manier is natuurlijk om het het publiek te vragen! Een fabrikant als Dell heeft een hele site hiervoor opgezet (Dell IdeaStorm) waar ze het publiek uit nodigen met ideeën te komen.

    Het idee in het algemeen is natuurlijk om je publiek te betrekken bij de ontwikkelingen en dat zo open mogelijk. Een forum kan hierbij al wonderen doen, stel als organisatie maar een vraag of opper maar een idee en sta dan open voor de feedback.

    Hou er overigens wel rekening mee dat het altijd een klein percentage actievelingen is dat reageert...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Bob, bedankt voor je reactie.

    Het gaat mij niet zozeer om het publiek... maar om het potentiële publiek.

    En aangezien het dan vaak gaat om mensen met een relatief oppervlakkige historische interesse, zullen dat niet de actievelingen zijn die op de hierboven beschreven manier feedback geven. In eerste instantie dan.

    BeantwoordenVerwijderen