7 december 2008

Webcaregewenning


Een paar dagen geleden postte Edwin een bericht over een mogelijk jaar van de webcare. Daarop reageerde ik, aangezien we webcare op het BHIC op gaan nemen in het beleid.

Buiten dat officiële beleid om waren we er al wel eens mee aan de gang. Zo volg ik zelf onder andere de genealogische discussiegroep Genealogie Benelux. En af en toe is er ook best wat care nodig op dat stukje van het web.

Prompt na het reageren op Edwin z'n bericht, viel er in onze inlichtingenmap een mail op de mat. Het voorval? Iemand had in de bewuste discussiegroep een vraag gesteld betreffende de genealogische database van het BHIC, een ander had gezegd dat ik die groep ook volgde en wel zou antwoorden, maar omdat mijn antwoord uitbleef - druk, druk, druk - mailde die persoon het BHIC dan maar zelf. Lees de discussie maar na...

Leermoment? Webcare werkt. Webcare wordt opgemerkt. Webcare wordt gewaardeerd. Webcare went.

Webcare is niet iets voor als je eens een keertje tijd hebt. Webcare moet een structureel onderdeel van je digitale dienstverlening zijn. Als je het doet, doe het dan goed enzovoort. Maak het deel van je reguliere werkzaamheden.

Mensen, bedankt voor wederom een wijze les! :-)

Plaatje

2 opmerkingen:

  1. Mooi pleidooi en ben het hélemaal met je eens. Wordt ook een van de aanbevelingen die ik zal doen aan mijn werkgever in een nog te schrijven plan (goed he dat ik dat nu al weet).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Natalie: Fijn dat jij ook weer geholpen bent. Ik ben benieuwd naar jouw plannen! Iets voor je eigen blog, wat webcare betreft in ieder geval?

    BeantwoordenVerwijderen