24 september 2010

Chatten met het BHIC

Om de paar maanden wordt in Café de Smidse in Den Bosch, in de schaduw van de prachtige Sint-Jan, het zogenoemd Historisch Café georganiseerd. Geïnteresseerden vanuit alle Bossche culturele instellingen komen dan bij elkaar, iemand geeft een toelichting op het een of het ander van waar zijn of haar instelling mee bezig is en daarna is het gewoon gezellig samen wat drinken en nootjes happen. Natuurlijk is het altijd zo'n beetje hetzelfde gezelschap, maar het is goed om van elkaar te horen wat er links en rechts speelt aan nieuwbouwplannen, leuke projecten, strakke beleidslijnen enzovoort.

Het BHIC is een beetje een vreemde eend in de bijt: we zijn als culturele instelling wel in Den Bosch gehuisvest, maar zijn geen Bossche culturele instelling. Maar fijn, we mogen toch meedoen. Sterker, we zijn aankomende dinsdag gastheer en dit keer mag ik zelf aan de bak: gevraagd is of ik iets over ons chatproject wil vertellen. De slides daarvan kun je hier bekijken. Voor de liefhebbers van binnen en buiten Den Bosch.

6 opmerkingen:

  1. Hij is weer mooi, maar wat doet die boterham met gebakke - ah, eitje, is dat wat je wilt zeggen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Albert: Da's de uitsmijter, een aantal typerende of ronduit grappige reacties.

    Ik had er ook een bloemetje neer kunnen zetten: een bloemlezing uit reacties.

    Met mijn audio erbij wordt het dinsdag vast allemaal nóg een stuk duidelijker.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mocht iedereen zo behulpzaam zijn, dan zou de wereld een stuk mooier worden ... Wauw, daar doet een mensch 't voor :-) Veel plezier dinsdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, prachtig: "Bent u eigenlijk een medewerker of zo'n computer dinges?". Eloquentie van chatterbots wordt blijkbaar behoorlijk overschat. (of de medewerkers van het BHIC moeten op communicatietraining, maar ik houd het vriendelijk en gok op het eerste)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Marina: En volgens mij kon de eigenlijke vraag van die persoon nog niet eens echt beantwoord worden - die werd trouwens gesteld aan een collega van me.

    Waaruit wederom blijkt: dienstverlening is iets anders dan het beantwoorden van vragen.

    @Grismar: Ik denk dat mensen zó gewend zijn aan de Anna van Ikea, de Yvette van Rabobank en zo meer, dat het ze verwondert een keer een echte persoon aan de chat te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Christian @Grismar Wacht maar tot ze de Yvette van het NA aan de chat hebben :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.