16 november 2010

Personal branding starring Harvey


Vandaag mocht ik tijdens de Vergeb Ledendag de keynote verzorgen, die leek te gaan over archieven en sociale media, maar eigenlijk ging over omgaan met veranderingen. Nou goed, ook aanwezig was Richard van der Blom, die tweemaal voor een parallelsessie stond ingeprogrammeerd over sociale media in het algemeen, LinkedIn en Twitter in het bijzonder. Hij gaf praktische tips, quick wins, voor het gebruik van met name LinkedIn. Ik heb mezelf ook huiswerk gegeven.

Zo heb ik eigenlijk nooit echt werk gemaakt van de headline. Daar prijkt nu slechts "archivaris", maar als je gevonden wilt worden, dan moet je daar naast functie en organisatie ook trefwoorden invullen waarop mensen hoogstwaarschijnlijk zullen zoeken (en waarmee je dan ook gevonden wilt worden). En zo nog wat tips, zoals niet zomaar met iedereen linken, zorgen dat je een goede foto hebt, goede omschrijvingen kiezen voor je websites (dus niet "blog" maar bijvoorbeeld "alles willen weten over archieven?") en dat soort dingen. Nuttige sessie.

In het kader van personal branding liet hij ook een grappig filmpje zien, met hondje Harvey in de hoofdrol. Het is de nieuwste promovideo voor Thinkbox, zeg maar de Ster van Engeland. Harvey is nogal een popi hondje geworden, inclusief de overmijdelijke Facebook-fanpagina, maar z'n filmpje embedden, dat ging niet anders dan via een ander op YouTube. Voor je het weet loop je zomaar een viral mis.

En waarom Harvey in het asiel zit, die vraag zullen we ook maar niet stellen. In ieder geval moest ik erg om Harvey lachen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen