15 september 2011
The Wilderness Downtown
In het kader van digital storytelling vloog The Wilderness Downtown eergisteren over een groot scherm op het BHIC. Het is een interactieve film (een jaartje oud alweer) van Chris Milk, met in de hoofdrol een persoon die rent, een stel vogels dat vliegt en de buurt waarin jij bent opgegroeid (het opgeven daarvan is meteen het interactieve deel).
De film is een Chrome Experiment, gebouwd in HTML5 en bedoeld om de functionaliteit van die nieuwe webstandaard te laten zien. Verder heb ik er weinig over doorgezocht, maar ik vind het mooi hoe je in een verhaal elementen kunt verwerken die dichtbij de gebruiker komen. Ik moest ook meteen terugdenken aan die campagne op Hyves rond veilig internetten uit 2009, waarbij ene Stanislav naar je op zoek was. (Het gepersonaliseerde filmpje van Nick op mijn blog werkt trouwens niet meer, maar op YouTube is nog wel het filmpje van ene Stefan te vinden.)
Lees meer blogposts over
Digital storytelling,
The Wilderness Downtown
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.