Wegens technische problemen ligt de chatfunctie van het BHIC even op z'n gat, maar desondanks een blogje over chatten.
Een aantal universiteitsbibliotheken in Ontario heeft sinds september 2011 een gezamenlijke chatservice: Ask A Librarian. De resultaten van het eerste academische jaar chatten hebben ze verpakt in een mooie infographic (en een poster met extra toelichting).
Samengevat: de service wordt uitstekend gebruikt én gewaardeerd. Let vooral ook op de ruime 'openingstijden'! In de toekomst kunnen meer bibliotheken zich aansluiten.
Toevallig gisteren weer eens dat een collega van elders me zijn twijfels meegaf over het nut (of beter de haalbaarheid) van dienstverlening via chat voor ons soort instellingen. De cijfers en ervaringen van Ontario staven mijn antwoord aan hem, zoals ook de cijfers en ervaringen van het BHIC dat al deden (jaarlijks zo'n 1.200 chats).
(Tip via Eric-Jan)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.