1 februari 2009

Stamboomonderzoek als damespraatje


Over het aanboren van nieuwe doelgroepen gesproken...

Uit onverwachte hoek werd ik benaderd voor een kleine uitleg over stamboomonderzoek. Dit weekend staat een en ander online: stamboomondezoek als damespraatje

Door het knip- en plakwerk zijn mijn alineascheidingen vervangen door dubbele spaties, zijn (op eentje na) alle links naar de verschillende websites verloren gegaan en voor het gemak zijn de illustraties maar weggelaten... Jammer!

Aan de andere kant is dat misschien helemaal niet waar dames over praten of wat ze belangrijk vinden.

Ik zal er nog eens een mailtje aan wagen.

Nabrander 3 februari 2009
Inmiddels is het artikel aangepast: er zijn extra illustraties toegevoegd en de meeste links zijn hersteld. De alineascheidingen zijn niet terug, maar dit heeft te maken met het consequent doorvoeren van dezelfde vormgeving over de hele site.

Plaatje

4 opmerkingen:

  1. "Het BHIC is hét centrum voor stamboomonderzoek in Brabant"... Hmmm. Leuk zo'n promopraatje.

    Wel een "doelgroep" die nog ondervertegenwoordigd is in de (onze) studiezaal. Of ze ook virtueel nog "achterlopen" op het mannelijk bezoek is helaas niet bekend.
    Hoe dan ook: goed om ze op hun eigen website aan te spreken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Duul: Voor dat promopraatje is wel veel te zeggen hoor. Het komt niet zomaar uit de lucht natuurlijk.

    En wie weet hoe vanaf volgende week onze studiezalen eruit zien. Als er lezeressen van Damespraatjes.nl gaan komen, dan staan ons nog wel meer veranderingen te wachten, als ik de verschillende interessegebieden op de website eens doorloop... ;-)

    Dank voor je reactie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @christian en @luud ...De ramp met dat web 2.0 gedoe is natuurlijk dat je van het een in het ander terecht komt....en niet aan slapen toe komt. Ik kreeg een erg Libelle-gevoel bij deze damespraatjes en tegelijkertijd werden al mijn latent-feministische gevoelens opgeroepen bij het lezen van jullie discussie.. natuurlijk is deze doelgroep zwaar verwaarloosd (ja, ook door mij: mea culpa) hoe gaan we dit oplossen dat is de vraag! ik ontmoet bij Tilburg 1809 gelukkig een paar fanatieke vrouwen. Misschien is ook voor deze doelgroep het web een ultieme oplossing!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @mirjam: Laatst heb ik iets over persona's gehoord. Dat zijn een soort fictieve personen, die model staan voor een bepaalde doelgroep, maar niet die hele doelgroep in al haar facetten kunnen vertegenwoordigen. Je gebruikt die persona's om beleid op te baseren, om vanuit diens ogen naar je dienstverlening te kijken enzovoort. Erg interessant.

    Anyway, een van die persona's had een lezeres van Damespraatjes.nl kunnen zijn. Vrouwen die heel de dag druk zijn met vanalles en nogwat, om dan voor iets als stamboomonderzoek alleen 's avonds een beetje tijd te hebben. Ja, vanachter de computer.

    Geen mogelijkheid tot archiefbezoek, geen tijd voor onderzoek, geen zin in moeilijk gedoe. Maar wel interesse in het familieverleden. Da's beleid waard.

    En ik denk inderdaad dat het web, met of zonder 2.0, daarbij kan helpen.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.