19 augustus 2011

Waar kan ik u mee helpen?


Gisteren bezocht ik voor het eerst sinds lange tijd weer eens de webstek van het Gemeentearchief Schiedam. Nieuwsgierig geworden door hun prijsvraag op Twitter, ging ik er op zoek naar het antwoord.

Op de website (maar achteraf blijkt die vlieger voor de hele gemeentelijke site op te gaan) springen de behulpzame, vriendelijk lachende medewerkers direct in het oog: "Waar kan ik u mee helpen?" Met daaronder de zoekfunctie van de site, die verder trouwens niks bijzonders doet.

We kennen natuurlijk de Anna's en de Yvette's, maar persoonlijk wekken die bij mij vooral irritatie op. De fotootjes op de website van Schiedam daarentegen stelden me eerder gerust. Mijn gevoel was, dat het allemaal wel goed zou komen. (En ik vond gelukkig ook snel wat ik zocht.)

Persoonlijk
Voor het BHIC heb ik er expliciet voor gekozen dat er pasfotootjes staan bij de chatknop. Verschil met Schiedam is dat onze fotootjes misschien kleiner zijn, maar dat er wel een daadwerkelijke mens achter de knop zit. En ze wisselen niet bij iedere pagina.

Met het oog op een nieuwe website zou ik graag die fotootjes groter maken. Na het zien van de website van Schiedam wil ik dat nog veel liever. Het kan mij allemaal niet persoonlijk genoeg, zeker niet online. En de reacties van chattende klanten staven voorlopig dat gelijk.

Maar wat vinden jullie van dergelijke foto's op een website? Werkt het voor jullie? Wanneer wel? Wanneer niet?

P.s.
Bovenstaande wens is nog niet besproken met de chattende medewerkers in kwestie... ;-)

2 opmerkingen:

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.